
Silniki wzdłużne montowane z przodu z napędem na tylne koła (FR) to wspólny układ luksusowych samochodów. W europejskich markach, takich jak Mercedes-Benz, BMW i Jaguar, prawie nigdy nie stosowano silników montowanych z przodu pojazdu z napędem na przednie koła (FF), a ich skład utrzymywał się w większości lub w całości z samochodów marki FR. Japońskie marki, takie jak Lexus i Infiniti, również mają głównie skład FR. Układ FR, choć droższy od FF, został zachowany przez tych luksusowych producentów, ponieważ pozwala na silniki o wyższych osiągach (szczególnie silniki proste-6, V8 i inne konfiguracje z większą liczbą cylindrów), lepsze prowadzenie i płynniejszą jazdę.
Wynajem busów w odniesieniu do swoich marek
Producenci amerykańscy również w dużej mierze podążali za RF w odniesieniu do swoich marek luksusowych (jak również ówczesnych masowych samochodów). Jednak w wyniku kryzysu paliwowego w krajach arabskich w 1973 i 1979 roku, Embargo zaczęło eliminować swoje platformy FR na rzecz bardziej ekonomicznego układu silnika poprzecznego z napędem na przednie koła (FF). Chrysler przeszedł na 100% FF do 1990 r., a marki GM Cadillac i Buick w Stanach Zjednoczonych były w całości FF do 1997 r. Jednym z nielicznych znaczących wyróżnień był Ford’s Lincoln Town Car i Lincoln LS. Wynajem busów poznanwypozyczalnia.pl.
W XXI wieku, w ramach przebudowy konstrukcji i wizerunku, Cadillac zwrócił większość swojego składu (turzyce, roadstery, zwrotnice i SUV-y) do napędu na tylne lub wszystkie koła, z jedynymi wyjątkami był napęd na przednie koła Cadillac BLS (od czasu przerwania; nigdy nie sprzedawany w Ameryce Północnej); Cadillac DTS (również przerwany); Cadillacad (Cadillac); CTS (również przerwany). Chrysler powrócił do tego układu swoimi pełnowymiarowymi samochodami z Chrysler 300, korzystając ze wspólnych technologii w czasach DaimlerChrysler (Chrysler i Daimler-Benz (spółka macierzysta Mercedes-Benz) wspólnie opracowali platformę LX, którą obecnie dysponuje Fiat Chrysler Automobiles.
Oddział firmy Ford w Lincoln utrzymał długoletnią platformę FR dla Samochodów Miejskich (wycofanych z eksploatacji w 2011 r. bez bezpośredniej wymiany), przeznaczonych do użytku jako samochody limuzynowe i z zamkiem Jednakże nowsze oferty, takie jak MKZ i MKS, wykorzystują nowsze platformy FF wspólne z głównymi pojazdami Forda, opcję Ford Fusion i Ford Taurus jako napęd z napędem all-wheel.
Wynajem busów a historia i sprzedaż
Bugatti Royale był jednym z najdroższych luksusowych samochodów. Szeroka gama europejskich producentów samochodów luksusowych, w tym Rolls-Royce Limited, Bugatti, Delage, Delahaye i Talbot-Lago, które są nadal kolekcjonowane dzisiaj. Podobnie Amerykanie zbudowali luksusowe modele Duesenberg, Packard, Pierce Strzałka, Stutz, Stearns-Knight, Cadillac, Chrysler, Lincoln i Cord.
1946–1990 Stutz Blackhawk był osobistym luksusowym samochodem dla najbogatszych celebrytów Niemcy powoli stały się w tym okresie potęgą eksportową, opierając się na sukcesach marki Mercedes-Benz, do której później dołączyło BMW, będące obecnie właścicielem samochodów Rolls-Royce Motor Cars, oraz Volkswagen, będący obecnie właścicielami samochodów Audi, Bentley i Lamborghini.