
Po zakupie Jeepa przez American Motors Corporation (AMC), pojazdy zostały zmodernizowane i dopracowane, w tym wyposażone w takie funkcje, jak opcjonalny elektrycznie przesuwny stalowy dach słoneczny, „być może pierwszy oferowany na samochodzie typu SUV”. Pod koniec lat siedemdziesiątych Jeep Wagoneer Limited „ustawił rynek sportowo-użytkowy na uchu był najbardziej luksusowym czterokołowcem, jaki kiedykolwiek widział”.
Wynajem samochodów a rynek sportowo-użytkowy
Czcigodny Grand Wagoneer był nadal liderem na rynku luksusowych samochodów typu SUV w 1986 r. i był produkowany praktycznie bez zmian do 1991 r., długo po tym, jak Chrysler wykupił American Motors Corporation (AMC) w 1987 r. Rynek samochodów typu SUV szybko poszerzył się o nowe podmioty. W połowie lat 90-tych amerykańscy producenci samochodów z Wielkiej Trójki, „zwłaszcza z Ford’s Explorer i Jeep’s Grand Cherokee, dominują na rynku hot hot sport/utilities” Najszybciej rozwijającym się sektorem tego rynku były tak zwane luksusowe samochody typu SUV, w tym Jeep Grand Cherokee urok Wielkiego Cherokera: „Ten pojazd jest dowodem na to, że można mieć prawdziwy samochód terenowy bez rezygnacji z luksusów i udogodnień”, a Jeep stanowi nowy, ważny i niematerialny czynnik wpływający na wizerunek nabywcy. Więcej na https://poznanwypozyczalnia.pl/wypozyczalnia-samochodow/wynajem-samochodow/.
Modele SUV generowały wyższe marże zysku niż zwykłe samochody, a producenci samochodów wprowadzili nowe modele luksusowe pod koniec lat dziewięćdziesiątych[86], począwszy od Lincoln Navigator w 1997 r., oprócz modeli tradycyjnych, takich jak Grand Cherokee. Dla niektórych producentów, takich jak Porsche i BMW, luksusowe SUV-y były pierwszymi modelami SUV-ów, jakie wyprodukowali. Luksusowe samochody typu SUV trafiały szczególnie na rynek amerykański, gdzie wagony dworcowe były niepopularne, często produkowane w Ameryce Północnej (np. BMW Spartanburg) zamiast w ojczyźnie luksusowego marka. Niektóre z tych modeli nie były tradycyjnymi samochodami SUV-owymi opartymi na lekkich samochodach ciężarowych, są one raczej klasyfikowane jako zwrotnice wykorzystujące konstrukcje nadwozia jednokadłubowego. Samochody SUV-y marek nie luksusowych doświadczyły wzrostu popularności na początku XXI wieku, co spowodowało, że tradycyjne marki luksusowe poszły w ich ślady.
Wynajem samochodów a sprzedaż nie luksusowych samochodów
Samochody SUV z marek luksusowych wzrosły o prawie 40 procent do ponad 430.000 pojazdów, z wyjątkiem marek wyłącznie SUV-ów takich jak Hummer i Land Rover, podczas gdy sprzedaż luksusowych samochodów w Stanach Zjednoczonych w 2003 roku spadła o 1%, a sprzedaż nie luksusowych samochodów typu SUV-ów była płaska. Do 2004 r. 30 procent sprzedaży amerykańskich marek luksusowych to obecnie samochody typu SUV. W szczególności marki luksusowe doprowadziły do opracowania samochodów typu SUV typu crossover (w przeciwieństwie do samochodów typu SUV typu body-on-frame), dzięki czemu stały się one jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku, ponieważ prognoza na 2002 r. przewidywała około 240 000 pojazdów, a liczba ta może się podwoić do 2006 r.